Geef je kennis een boost!

Blijf elke dag leren, meld je aan voor onze nieuwsbrief.

6 tips om Millennials aan te trekken

Bijgewerkt: 29 aug 2019

We hebben er al vaker over geschreven: de millennials*. De medewerkers van de toekomst. Organisaties kunnen bijna niet meer om ze heen. En dat is maar goed ook. Maar hoe zorg je er nou voor dat zij juist bij jou komen? De kans is namelijk groot dat jij geen Apple of Coolblue bent, waar ze in de rij staan om voor je te komen werken. En natuurlijk nog belangrijker: hoe zorg je ervoor dat ze blijven? Ik geef je 6 tips.


1. Hip, hipper, hipst

Het is helemaal van nu: al die hippe kantoorpanden met industriële looks, flexibele werkplekken en gamehallen. Ze schieten als paddestoelen uit de grond. Heb jij geen eigen pand of is jouw budget niet zo groot? Er zijn genoeg gedeelde kantoorpanden die erg hip zijn. Treams zit bijvoorbeeld in het Microlab in Eindhoven, waar we erg inspirerende ruimtes hebben. En wat ook belangrijk is voor millennials: een bar voor de perfecte vrijmibo’s.


2. Food is always a good idea!

Samen lunchen. Super gezellig en ook nog eens super handig. Vooral als jij, als organisatie, lunch aanbiedt voor je medewerkers. Millennials zijn bezige bijen en hebben weinig tijd om boodschappen te doen. Bespaar ze deze tijd en zorg dat er altijd een lekkere lunch op tafel staat. Vers en gezond is hierbij belangrijk. Maar af en toe een greasy friday, zoals wij dat bij Treams doen, is ook een feestje.


3. Coffee is like a hug in a mug.

En wat voor koffie… Espresso, ristretto, caffè lungo, latte macchiato, cappuccino en noem maar op. Een beetje veeleisend zijn ze wel hè, maar een goede kop koffie is een van de belangrijkste dingen op een maandagochtend. En trouwens ook op dinsdagochtend. En woensdag-, donderdag- en vrijdagochtend. En oh ja, ook in de middagen. En eigenlijk ook niet alleen voor millennials ;)


4. Technologie is een must

Je kunt er eigenlijk al niet meer omheen, maar voor millennials is dit echt belangrijk. En wat vooral belangrijk is, is dat deze software/apps enorm gebruiksvriendelijk zijn. Dat zijn zij namelijk gewend. 70% van de HR-deskundigen beweert zelfs dat millennials sneller kunnen werken als ze hun mobieltjes en apps mogen gebruiken in plaats van laptop of pc. Mobile first!


5. Ruimte voor ontwikkeling

Millennials willen aan het roer staan van hun eigen ontwikkeling. Groeien, groeien, groeien, dat is wat zij continu willen. Hoe ze dat doen maakt niet veel uit, als ze maar het idee hebben dat ze in ontwikkeling zijn. Geef ze hier dan ook alle ruimte voor. Ga aan de slag met groeiperspectief binnen jouw organisatie: wat voor volgende stap kun je bieden? Wanneer je medewerkers groeien, groeit de organisatie vanzelf mee.


6. Cultuur

Kernwaarden, visie, missie, sfeer, jezelf zijn… Bedrijfscultuur is voor millennials bijna het allerbelangrijkst. Eerlijkheid, plezier, duidelijkheid en open communicatie, zomaar een greep uit waarden die millennials belangrijk vinden, maar helaas nog bijna nergens krijgen. Wil jij deze doelgroep behouden? Besteed dan meer aandacht aan je bedrijfscultuur.


Hopelijk gaat het je lukken om het goud van de toekomst te bemachtigen. Op naar de maan!


*Millennials: Mensen die zijn geboren tussen 1980 en 2000.



Werkgeluk, de laatste tijd een hot-topic. Maar welke factoren dragen eigenlijk meer bij aan werkgeluk? En heeft werkgeluk dan ook te maken met de kans om te groeien en ontwikkelen? En hoe maak je, als management, je medewerkers dan bewust van deze ontwikkelmogelijkheden? Is werkgeluk misschien zelfs een nieuw businessmodel? En als het een businessmodel zou zijn, moet het dan ook meetbaar zijn? Dit en nog veel meer over werkgeluk vind je in ons werkgeluk-magazine. Je downloadt 'm hier.



Groei is voor iedereen, dat is waar we bij Treams in geloven. Het levert ruimte, energie, creativiteit en plezier op voor mensen, teams en organisaties. In een groeiende organisatie ontstaat er ruimte voor medewerkers om te groeien en te ontwikkelen. Leer meer over Treams...

Wil je ook niets missen?

  • LinkedIn - White Circle

Benieuwd hoe onze tool eruit ziet?